PORTOFOLIU: BLOG OPTIMIZAT SEO – domeniu mâncare sănătoasă

Client: saladbox.ro

Domeniu: salate, ready to go, mâncare sănătoasă, restaurant

Necesar: bloguri lunare

 

Perioada colaborării: aprilie – octombrie 2019

O lună este de obicei de ajuns ca să ne acomodăm, atât eu, cât și clientul, cu ce vrem să spunem, cum și în ce formă. 

În acest caz, după prima lună decideam deja că toate blogurile vor conține asta: 

  • elemente unice acestui blog
  • elemente specifice domeniului, care dau încredere: sfatul nutriționistului (ne folosim de atributele ce fac unic brandul ca să aducem și încredere)
  • Atragem atenția spre anumite ingrediente, fie spre a le crește popularitatea sau a celebra anumite sezoane
  • Interacționăm cu comunitatea, aducând postările lor cu # către noi și brandul nostru

 

Cum lucrez cu brandurile unde scriu des (4-6 bloguri pe lună): 

  • inițiam am stabilit cele mai importante lucruri pe care vrea să le comunice brandul
  • am decis cuvintele cheie pe care are nevoie să se concentreze pentru articolele SEO
  • am decis serviciile cele mai importante pentru blogurile de informare
  • am decis USP-ul lui = ce are unic față de alții pentru blogurile fun
  • am realizat un planning pe mai multe luni
  • lunar decidem pe ce ne concentrăm, dacă mai intervin campanii
  • ne bucurăm când din blog mai intră și cereri 

Blogurile dedicate ajungerii pe pagina 1 în Google trebuie gândite alături de client și pot avea scopuri diferite. Iar în funcție de scop, apari în căutări dee cuvinte sau când sunt puse întrebări (sau expresii mai lungi).

Dacă clientul știe exact cine sunt clienții lor și ce caută, atunci descoperim moduri să ajungem în căutările Google pe acel subiect. Sau putem utiliza această metodă ca să schimbăm păreri, ca mai jos, când expresia pe care am mers a fost cea căutată de cei care nu sunt deciși cât îi ajută salata: mituri despre salată. Blogul e peste cele de la csid si bucataras.ro. 

Sau am accesat publicuri țintă cu informații utile pentru ei. În acest caz, studenții. 

SEO organic – bloguri ce fac vizibil brandul

În cazul acestei companii, cuvinte importante au fost: mâncare fresh, mâncare delivery, salate to go, mâncare sănătoasă. 

Și blogurile din 2019 au ajuns pe prima pagină, fără reclamă pe postarea de blog. Mai jos, pe cuvintele cheie: Mâncare delivery + alimente fresh.

Pentru că oferă:

✅ informație de calitate

 

✅ informație structurată pentru a fi citită ușor și sfaturi de aplicat imediat

✅ un text interesant pentru a fi distribuit pe mediile sociale

⤵️ Căutările pe cuvinte cheie de mai sus și la tot ce verific cum merge le fac de pe alt dispozitiv decât cel pe care scriu și în modul incognito. Pentru ca acea căutare să nu fie deja cunoscută de Google și să nu îmi dea rezultatele pe care le aștept.

⤵️ În funcție de cum e promovat și unde, dacă e promovat și cu cât, de cuvântul cheie, ce alte bloguri se scriu constant și de rank-ul site-ului, un blog scris de mine poate să ajungă pe prima pagină Google în 30 de zile. 

 

Cum au devenit blogurile, organic, bloguri de pagina 1 Google? 

  • cuvântul cheie a fost general și nu s-a referit la o localitate și asta e mai greu 
  • am ales un titlu ce atrage atenția pentru cei ce caută asta și potriviți ca potențiali clienți nouă
  • am făcut research și am dat informație de calitate, spre fiecare locație
  • făcut optimizările prin titluri-subtitluri-descrieri meta-descrieri poze-linkuri externe și interne
  • am postat un text interesant pe Facebook, ca să trimitem trafic

Ce a ieșit:

 

 

 

 

Și părerea clientului: 

Și așa cum am arătat mai sus, nu sunt singurele articole. Din cele aproape 50 de articole, mai multe au mers spre direcția dorită. În funcție de ce am mai vrut să facem cunoscut, am decis ce alte puncte forte avem și ce subiecte mai putem aduce în prima pagină sau pe social media, pentru citire. 

Această prezentare necesită JavaScript.

Provocarea: Îmbinarea de informație venită de la nuntriționist cu un mod ușor de a o difera și consuma ca blog. Și ceva diferit săptămână de săptămână, pe teme diferite. 

Impresii proiect blog domeniu mâncare:  Am mereu – încă – emoții, după 15 ani de când scriu informație pentru alții și 10 de când o scriu ca să fie consumată ca blog și să și vândă sau crească un brand. Dar odată ce intrăm într-o structură și stilul meu corespunde stilului clientului, lucrurile merg de la sine. Și simt că învăț și eu. Win -win situation!

 

PS: Vezi exemple din PORTOFOLIU aici, pe INSTAGRAM. Cu sfaturi, modele și idei. 

 Contact pentru content writing!


Te-ar mai putea interesa:

Cătălina, în cuvinte etc.

Zi inspirată!