fbpx

STUDIU DE CAZ: Reclamă pe Facebook ce a adus 80 cereri din 180 lei

STUDIU DE CAZ: Cereri de ofertă pe Facebook cu 1.5 lei/cerere de ofertă  

Client: Epics Cabina Foto

Domeniul: prestări servicii cabină foto, Prețuri servicii: între 100-400 euro/eveniment  

Rezultat: 180 lei pentru 80 cereri

Perioada: Noiembrie 2018

Strategia de promovare:  ”Informații, audiențe, cuvinte etc.”

O strategie pe care o folosesc des, în 2 pași. Și îi spun în 2 pași pentru că implică ceva ce îmi place mult să fac: bloguri. De calitate, dar simple și la subiect, le folosesc ca să îmi filtrez targetul. Pentru că nu toți clienții știu care le este publicul țintă uneori. Și blogurile de calitate au și PLUS avantajul că devin surse organice de trafic prin faptul că urcă în pagina 1 google, așa cum a fost și cazul acesta. Vezi cât de simplu poți replica strategia, mai jos:

Poți căuta după cuvintele cheie: locații nuntă București și vei găsi blogul meu folosit pentru campania aceasta.

Așadar…

Pasul 1: Scriere BLOG pe nișa clientului. Scopul blogului: să filtreze potențiali clienți, prin oferire de informație relevantă. Strategia de scriere a unui blog e puțin mai complexă. Trebuie să știi ce caută clienții tăi și când caută asta.

Pasul 2: Postare blog în pagină și din Ads manager am creat o Campanie Facebook de Traffic spre BLOG – ca Pixelul facebook să măsoare și filtreze interesații. *voi scrie și despre cum poți seta și pune un Pixel pe site, curând și pun link aici.

Buget campanie Traffic: 50 lei – 3 zile – fără detalii speciale de țintire  

 

 

 

Pasul 3: Creare audiențe în Business Manager din datele Pixel Facebook de pe site și pagina blogului: Audiență Traffic page și Lookalikes 1%.

Pasul 4: Creare campanie Lead generation cu 3 tipuri de reclame, apelând la

a. Ofertă limitată (reclamă de locuri limitate etc.),

b. Încredere (reclamă tip testimonial),

c. Ofertă PLUS (reclamă cu un plus de beneficii).

În acest caz, cea care a funcționat cel mai bine a fost reclama 3. Oferta BONUS de reduceri la parteneri a ajutat. Dar este important să alegi cât mai multe rute, de la text la imagini și să testezi constant, să optimizezi și da, să ai și răbdare. Totul de la ore, la lună și buget sau reputația paginii contează când vine vorba de rezultatele reclamelor.

Aspecte importante:

a.      Copy / text reclamă – Textul este extrem de important și la acest nivel, pentru că mai filtrează o dată audiența. Întrebările în text îi trec prin acest filtru și te asiguri că până ajung să apese ai măcar un Da sau 2.

b.      Imaginea – Mai mult decât importantă. Am testat printre cele 3 reclame din această campanie imagine cu Oameni – Cabina – Această combinație de 4 imagini și bulină în centru. Deși în unele cazuri imaginile cu oameni dau cel mai bun randament, de data aceasta și în alte 2 cazuri unde am testat, aceasta a fost imaginea la care s-a răspuns cel mai bine.  

Imaginea trebuie să arate clar: Cine ești, Ce oferi, De ce tu și nu alții! Iar textul să completeze imaginea de ansamblu și să spună cât mai pe scurt și concis CUM POT OBȚINE OFERTA.

De aici și structura ce include în text ”Pasul 1”, ”Pasul 2” ce am ales să o scriu chiar așa în reclamă. S-a testat de către sociologi și marketeri acest tip de text și s-a dovedit că engagementul este mai crescut când cititorii sunt ghidați.

c. Formularul de completat în reclama Lead am ales să fie cât mai simplu. Solicita doar data sau localitatea. Tu poți alege acel ceva care te poate ajuta să faci oferta. Lucruri cât mai rapid de completat, pentru că apoi poți discuta telefonic sau pe mail detaliile. Ultima pagină a formularului recomand să ducă spre o pagină de vânzare pe site/Landing page. Astfel vei avea și datele înregistrate acolo.

Pasul 4: De la cerere la contract:

Acțiune 1: Am legat Facebook de Mailchimp. Astfel, fiecare apăsare de Solicită oferta din formularul reclamei ducea la o acțiune de trimitere a ofertei din Mailchimp instant. Astfel, ne folosim de principiul de vânzări care spune că un client care nu așteaptă după ofertă și este contactat imediat are o rată de conversie mai mare. Desigur, a suna potențialul client în maxim 5 minute e și mai de impact.

Acțiune 2: Retargeting cu Campanie de Lead generation dar un alt tip de copy și reclamă (testimonial sau video) cu Audiență formată din cei ce au interacționat cu prima reclamă sau cu Pagina de vânzare, dar nu au completat formularul până la capăt.

Acțiune 3: Aici totul ține de client, adică de tine, dacă tu ești cel ce oferă serviciile. Discuție telefonică a clientului cu prospecții din listă ce începea cu Buna ziua, sunt X de la Y, confirm doar că ați primit oferta la Z, solicitată pe adresa de email …etc etc etc. Rata de conversie aici ține de cel de la telefon, de scriptul pe care îl are sau dispoziție. Da, și de dispoziția sa, pentru că nu suntem toți vânzători înnăscuți să putem să ne disimulăm starea și tot să ne facem treaba să vindem.

Acțiune continuă: Optimizarea reclamei constant.

Rezultate campanie Facebook prin metoda : ”Informații, audiențe, cuvinte etc.”

  • Investit: 180 lei
  • Leaduri/Cereri: 80 la un preț de 1,52 lei/cerere

Cam atât, destul de simplu de replicat și de comparat rezultate.

O să vorbesc în alt blog despre Cum faci să găsești subiecte de blog zi de zi. 

 

PS: Susține-mă cu un like pe pagina de facebook pentru viitoare proiecte din Portofoliu și modele despre CUM să scrii și tu diferite lucruri.  Dacă vrei să scriu pentru tine, ne auzim pe unul din canalele de mai jos.

*Aceste rezultate țin atât de domeniul de activitate, cât și de publicul țintă, calitatea serviciilor, a perioadei alese pentru promovare și de algoritmii Facebook. Astfel, replicarea acestei strategii nu garantează aceleași rezultate, așa cum vă voi arăta în alt blog.   

Contact pentru content writing!


Te-ar mai putea interesa:

 


Cătălina, în cuvinte etc. Zi inspirată!